op 1 bij google

Kun je op pagina 1 komen als je niet aan linkbuilding doet?

Is het mogelijk om hoge posities te bemachtigen als men niet aan linkbuilding doet? We nemen de proef op de som en we gaan proberen onze eigen website zo hoog mogelijk te krijgen ZONDER linkbuilding toe te passen. Wel houden we rekening met interne linkstructuur, SEO veilige teksten en andere zaken die allemaal zouden moeten werken, maar we kunnen nog niet zeggen wat de resultaten zijn. Wij denken dat deze in elk geval ergens binnen de eerste pagina’s van de zoekresultaten moet eindigen, en dan gaan we deze pagina continue aanpassen om te zien wat de impact is.

Wellicht heeft u in het verleden deze pagina dus al eens bezocht maar met een andere titel? Dat kan. We experimenteren continue om te testen wat de beste resultaten oplevert. Mochten resultaten uitblijven in zoekmachines gaan we natuurlijk verder met linkbuilden.

U kunt zelf testen in MOZ of en welke backlinks we hebben met deze url. Als er al links staan zijn ze geplaatst door anderen. Dat is uiteraard altijd de beste methode. Echter verwachten we niet dat mensen vrijwillig linken naar ons, maar mocht dat wel zo zijn dan alvast hartelijk dank 🙂

De beste SEO tekst voor pagina 1 zoekresultaten

We zullen het dus moeten hebben van onze tekst. De inleiding hebben we hierboven al gemaakt. Rest nog om een goed lezende en begrijpende tekst te schrijven waarin het woord SEO tekst en linkbuilding niet mogen ontbreken. Ook dat hebben we in deze alinea reeds gedaan, en aangezien de tekst toch gaat over deze zaken zullen deze woorden onbedoeld vaker worden genoemd. We zijn benieuwd, net als u.

Koptekst verdeling, gebruik van H2, H3 en overige kopteksten

De kopteksten moeten goed worden onderverdeeld om het belang van de alinea aan te duiden. Als eerste is de paginatitel al in H1 geschreven door de lay-out van uw website. Dat moet ook, omdat dit het meest kenmerkende onderwerp moet bevatten. Zie het als een titel van een boek. Een goede boektitel is aansprekend,en uitnodigend tegelijk, en zal de kern bevatten waar het boek over gaat.

Welke koptekst verdeling gebruik ik verder?

De overige titels zijn de titels van de hoofdstukken in het boek. Vaak staat er bij de inleiding al eeb overzichtje van de verschillende hoofdstukken zodat vooraf al een goede indruk kan worden gewekt wat de potentiële lezer kan verwachten. Goede hoofdstuktitels zijn niet minder belangrijk, maar zijn minder dik gedrukt als de hoofdtitel van het boek.

Als de titel van het boek goed is, moeten de daaropvolgende hoofdstukken daarop aansluiten zodat het geheel wel past binnen de verachtingen van de lezer.

SEO titels goed gebruiken

Zo werkt het ook met SEO geschreven titels. De H2 en H3 titels moeten een logisch onderdeel zijn van wat men verwacht als men de titel gelezen heeft. Enfin, we hebben inmiddels een aantal alinea’s geschreven, allemaal netjes voorzien van een ondertitel in H2 en H3. Nu moeten we afwachten.

Uiteraard gaan we hier verder mee als ik weer tijd heb, maar voor nu laat ik het even.

Even een update op 25 April 2020: we staan nu op pagina 1 positie 2 met zoekterm: op 1 bij google zonder linkbuilding.
Op 1 met: op 1 bij google zonder linkbuilding

Daarmee is aangetoond dat content de belangrijkste rankingfactor is.

Wilt u ook hogere posities behalen? Neem contact met ons op!

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *